Všem je známo, že zboží s vadou lze reklamovat v záruční lhůtě. Jak je to ale třeba s nepovedeným účesem?
V případě kadeřnických služeb - recenze firem, uzavíráte smlouvu o dílo, tudíž kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce. Jakékoliv skryté nedostatky je nutné oznámit v momentu, kdy vyjdou na povrch. Pak záleží na povaze vady, primárním nárokem je bezplatná oprava či můžete žádat slevu z ceny. Tato sleva by měla být přiměřená, zákon nestanovuje žádná další konkrétní kritéria pro její ustanovení. Záleží tudíž na specifické situaci. Ideálně byste se měli s kadeřníkem na její výši dohodnout. Výše slevy by se měla odvíjet i od toho, jaké služby byly provedeny (např. mytí, barvení, stříhání) v daném případě a které z nich byly provedeny vadně.
Hodnotící portál Aplikant.cz přináší možnost hodnocení firem, recenze firem a názory zákazníku. Recenze a hodnocení jsou zde poskytovány zcela anonymně a bez potřeby registrace. Provozovatelem hodnotícího portálu je společnost 123jobs Media, tuzemský developer on-line aplikací.
Smlouva o dílo s kadeřníkem
Pamatujte tedy na to, že ačkoliv nic nepodepisujete, fakticky uzavíráte se svým kadeřníkem smlouvu o dílo. Kadeřník je tedy povinen postupovat v souladu s vašimi pokyny. Než začne kadeřník konat, důkladně ho seznamte s vaší představou o konečném výsledku. K tomu vám může dopomoci například obrázek nebo fotografie vybraného účesu. Nechte si také od kadeřníka důkladně vysvětlit postup procedury. Zároveň zvažte i jeho případné připomínky. V průběhu důsledně sledujte kroky, které provádí a jestli něco není podle vašich představ, nebojte se ho upozornit.
Můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, pokud lze očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky.
V této situaci je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, například umytí vlasů. Ještě než zaplatíte, zkontrolujte, zda výsledný účes odpovídá vašim požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín.
další články